Jak wypełnić wniosek o dotację od administracji? Mamy dla Ciebie praktyczny PDF. Sprawdź >
Opiekun Mieszkań - koordynacja administracyjno – społeczna mieszkań i ich mieszkańców
OPIS:
Koordynacja administracyjno – społeczna mieszkań i ich mieszkańców w związku z realizacją przez Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta zadania „Do samodzielności” FEDS.07.07-IP.02-0103/23 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
ZAKRES OBOWIĄZKÓW:
a. udział w procesie rekrutacji, przyjmowania i usamodzielniania uczestników;
b. podpisywanie indywidualnych umów użyczenia lokalu i uzgodnienia warunków;
c. koordynacja działań o charakterze administracyjnym związanych z bezpośrednim zarządzaniem mieszkaniami, w tym także sprawowanie opieki nad właściwym użytkowaniem mieszkania przez jego mieszkańców;
d. bieżące monitorowanie poziomu funkcjonowania społecznego i stanu zdrowia mieszkańców i reagowanie w sytuacji pogorszenia;
e. współpraca i wsparcie mieszkańców w rozwiązywaniu ich codziennych problemów, w szczególności udzielania pomocy i wskazywanie sposobów załatwiania bieżących spraw codziennych, osobistych, urzędowych;
f. uczestnictwo i koordynacja w realizacji usług świadczonych w mieszkaniu;
g. wspieranie mieszkańca w realizacji planu usamodzielniania oraz dokonywanie oceny zakresu i rodzaju wymaganego wsparcia;
h. współpraca z rodzinami, mediacja w rozwiązywaniu konfliktów;
WYMAGANIA:
a. osoba, która posiada kwalifikacje do wykonywania jednego z zawodów: pedagog, psycholog, pracownik socjalny, terapeuta środowiskowy lub zajęciowy, pielęgniarka, asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun medyczny, opiekun w domu pomocy społecznej lub;
b. osoba, która posiada doświadczenie w pracy z osobami, do których skierowane jest dane mieszkanie (uchodźcy i osoby z doświadczeniem bezdomności). Do doświadczenia poza zatrudnieniem na podstawie umowy o pracę zalicza się wykonywanie usług w oparciu o umowy cywilnoprawne, odbyte staże, praktyki oraz wolontariat) i odbyła minimum 80-godzinne szkolenie dotyczące zakresu realizowanej usługi.
Preferowane doświadczenie min. 2 letnie w pracy w obszarze pomocy społecznej, sektorze pozarządowym;
Mile widziane kursy z zakresu komunikacji interpersonalnej, asertywności, profilaktyki uzależnień;
Otwartość na innych, empatia, odporność na stres; -
Sumienność, samodzielność, odpowiedzialność;
Umiejętność nawiązywania kontaktu, motywowania, współpracy. - posiadać umiejętność oszacowania, minimalizowania i zarządzania możliwym do wystąpienia ryzykiem wobec siebie, współpracowników i usługobiorców (klientów)
dbanie o dobry wizerunek, promocja i doskonalenie programu oraz oferowanych usług
przygotowanie pisemnych zestawień (raportów) określonego zakresu informacji odnoszących się do postępów usługobiorcy (klienta, użytkowania usługi)
umiejętność budowania relacji z właścicielami mieszkań i różnych instytucji w celu poprawy jakości kompleksowych usług wsparcia i poprawy długoterminowej stabilności wyników
wdrażanie istniejących polityk i procedur oraz wniesienie wkładu w rozwój nowych
w nagłych wypadkach (max. 20%) uczestnictwo w systemie zmianowym w celu zapewnienia spójnego świadczenia usług wieczorami, w weekendy i święta
RODZAJ UMOWY : Umowa o pracę (¾ etatu)
WARUNKI: Stacjonarnie/teren miasta Wrocławia
WYKSZTAŁCENIE: Wyższe kierunkowe lub szkolenia/ kursy umożliwiające realizacje danego wsparcia