Jak mają się dzisiaj stowarzyszenia i fundacje w Polsce? Najnowsze dane z badania „Kondycja organizacji pozarządowych 2024”. Pobierz raport >
Specjalista/ka ds. relacji z mediami (umowa na czas określony do 31 marca 2026 roku)
nie musimy polegać na reklamach.
Dziękujemy!
Szukamy osoby, która wesprze zespół komunikacji w docieraniu do szerokiej publiczności i specyficznych interesariuszy z informacjami o sytuacji humanitarnej na świecie i działaniach Lekarzy bez Granic. Do kluczowych zadań zatrudnionej osoby będzie należało prowadzenie biura prasowego oraz relacji z mediami, jak również udział w przygotowywaniu treści do kanałów własnych organizacji - strony internetowej i kanałów społecznościowych.
Kim jesteśmy?
Lekarze bez Granic (MSF, Médecins Sans Frontières) to niezależna, międzynarodowa organizacja humanitarna, działająca w ponad 70 krajach na całym świecie. Niesiemy pomoc medyczną najbardziej potrzebującym: od ofiar wojny w Jemenie, przez osoby wewnętrznie przesiedlone w Sudanie Południowym, po pacjentów chorych na gruźlicę w Azji Środkowej. Jesteśmy organizacją bezstronną, niezależną i neutralną. Biuro Lekarzy bez Granic w Polsce wspiera działania organizacji na świecie. Robimy to pozyskując fundusze, informując o kryzysach humanitarnych oraz docierając do osób zainteresowanych pracą w międzynarodowych projektach organizacji.
Jakie warunki współpracy proponujemy?
- pracę hybrydową (1-2 dni w tygodniu stacjonarnie w biurze w Warszawie, ul. Sapieżyńska 10A);
- umowę o pracę na czas określony do 31 marca 2026 roku, w pełnym wymiarze czasu pracy;
- wynagrodzenie miesięczne pomiędzy 9077 PLN a 11485 PLN brutto, które obliczamy na podstawie wcześniejszego doświadczenia. W trosce o sprawiedliwe wynagradzanie każdej osoby zatrudnionej w Fundacji, nie mamy możliwości zmiany podanego zakresu wynagrodzenia;
- dofinansowanie opieki medycznej, ubezpieczenia na życie, karty miejskiej;
- budżet szkoleniowy oraz możliwości rozwoju i nauki w dużej, międzynarodowej organizacji humanitarnej.
Jakie zadania Ci powierzymy?
- utrzymywanie relacji z dziennikarzami i rozwój bazy kontaktów ;
- lokalizację materiałów komunikacyjnych, w tym tłumaczenie z języka angielskiego;
- tworzenie materiałów komunikacyjnych (informacji prasowych, Q&A, fact sheets, briefing documents);
- aktywny kontakt z dziennikarzami i redakcjami, wysyłanie informacji prasowych, proponowanie tematów i wywiadów, reagowanie na potrzeby mediów;
- wsparcie dla przedstawicieli organizacji w udzielaniu wywiadów - umawianie wywiadów, briefowanie rozmówców;
- tworzenie treści do kanałów społecznościowych, przygotowywanie postów i wpisów na stronę na podstawie gotowych materiałów;
- monitorowanie i raportowanie efektów działań komunikacyjnych;
- wsparcie zespołu komunikacji w bieżących projektach.
Na czym nam zależy?
- minimum 3-letnim doświadczeniu zawodowym: w komunikacji, w agencji PR i/lub dziale komunikacji organizacji pozarządowej lub firmy lub doświadczeniu dziennikarskim;
- doświadczeniu w prowadzeniu proaktywnych relacji z mediami;
- wysoko rozwiniętych umiejętnościach interpersonalnych i gotowości do kontaktów z dziennikarzami i dziennikarkami;
- doskonałej umiejętności posługiwania się językiem polskim oraz tzw. lekkim piórze;
- biegłej znajomości języka angielskiego, pozwalającej na swobodną komunikację ustną i pisemną;
- umiejętności priorytetyzacji zadań oraz reagowania w nagłych sytuacjach;
- gotowości do nauki;
- proaktywności i elastyczności w działaniu;
- umiejętności pracy zespołowej;
- zrozumieniu i akceptacji zasad i wartości humanitarnych.
Co będzie dodatkowym atutem:
- doświadczenie w prowadzeniu kanałów społecznościowych;
- zainteresowanie zagadnieniami humanitarnymi.
Jak możesz się zgłosić?
Osoby zainteresowane, zapraszamy do przesłania CV wraz z krótkim listem motywacyjnym (w języku polskim, bez zdjęcia) do dnia 20 czerwca 2025 roku na adres email: [email protected] (zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia rekrutacji). Informujemy, że będziemy rozpatrywać tylko zgłoszenia zawierające komplet dokumentów.
Prosimy o umieszczenie klauzuli zgody, która znajduje się poniżej.
Klauzula zgody umieszczana w CV (prosimy o skopiowanie jej do CV): Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w kwestionariuszu osobowym na potrzeby przyszłych rekrutacji prowadzonych przez Fundację „Lekarze bez Granic”.
Klauzula informacyjna dla kandydatów/ek do pracy:
Administratorem Twoich danych osobowych przesłanych w dokumentach aplikacyjnych jest Fundacja „Lekarze bez Granic”. Twoje dane będą przez nas przetwarzane w celu przeprowadzenia bieżącej rekrutacji, a jeśli wyraziłeś dodatkową zgodę wówczas również w celach rekrutacji przyszłych. Pamiętaj, że zgodę możesz wycofać w dowolnym czasie, przy czym wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Masz prawo dostępu do swoich danych, w tym uzyskania ich kopii, sprostowania danych, żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia podanych danych (na których przetwarzanie wyraziłaś/eś zgodę) do innego administratora danych. Masz także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Ciebie w dokumentach aplikacyjnych szerszego zakresu danych osobowych niż niezbędne do udziału w procesie rekrutacji/wymagane Kodeksem pracy – np. w postaci zdjęcia w CV, rozumiemy jako zgodę na ich przetwarzanie w celach związanych z rekrutacją.
Zastrzegamy sobie prawo odpowiedzi wyłącznie na wybrane oferty. Więcej informacji na temat tego, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe w związku z rekrutacją, znajdziesz tu: https://lekarze-bez-granic.pl/praca-w-polskim-biurze/.