Zysk? Strata? Skorzystaj z poprawnego wzoru uchwały Zatwierdź sprawozdanie finansowe fundacji >>
Starsza specjalistka - inwentaryzatorka / Starszy specjalista - inwentaryzator
Opis stanowiska
Do naszego zespołu Sekcji Ewidencji i Ruchu Zbiorów poszukujemy osoby, która będzie odpowiadać m.in. za ewidencjonowanie zbiorów, formalną obsługę wypożyczeń zbiorów na wystawy oraz pozyskiwanie nowych obiektów do kolekcji muzeum.
Podstawowe obowiązki:
- prowadzenie, przechowywanie i udostępnianie ewidencji muzealiów na podstawie odpowiednich dokumentów, zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi regulacjami muzealnymi;
- udział w rozwoju i usprawnianiu elektronicznego systemu zarządzania zbiorami, w tym m.in. aktualizacja danych, zarządzanie słownikami, dokumentacją cyfrową oraz uprawnieniami użytkowników;
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji zbiorów dotyczącej zakupów, darów, depozytów oraz udział w pracach Komisji Nabytków i sporządzanie protokołów końcowych;
- realizacja procesu reinwentaryzacji zbiorów muzealnych zgodnie z obowiązującymi procedurami;
- udział w pracach inwentaryzacyjnych, w tym w pracach zespołów spisowych (skontra, spisy z natury);
- nadzór nad właściwym przechowywaniem, rozmieszczeniem oraz identyfikacją zbiorów w magazynach i na wystawach, a także udział w pracach porządkowych w magazynach;
- koordynacja wewnętrznego i zewnętrznego ruchu zbiorów oraz prowadzenie dokumentacji przemieszczeń (protokoły wewnętrzne i zdawczo-odbiorcze);
- prowadzenie procedur związanych z użyczeniami zbiorów na wystawy krajowe i zagraniczne;
- formalna obsługa wystaw czasowych, w tym nadzór nad terminowym zwrotem obiektów, negocjowanie warunków umów użyczenia, ich egzekwowanie oraz organizacja transportów;
- współpraca z instytucjami kultury i nauki w kraju i za granicą w zakresie wymiany informacji, ewidencji, badań oraz prezentacji zbiorów;
- udział w projektach wystawienniczych, badawczych i naukowych (w tym seminariach naukowych i konferencjach) oraz w przygotowaniu materiałów do publikacji;
- przygotowywanie zestawień i analiz dotyczących zbiorów na potrzeby sprawozdawczości.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe na poziomie magistra nauk humanistycznych (preferowane kierunki: historia o specjalności XIX i XX wiek lub archiwistyka, historia sztuki, kulturoznawstwo, judaistyka);
- udokumentowane min. 3-letnie doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku pracy;
- bardzo dobra znajomość regulacji prawnych dotyczących pozyskiwania zbiorów, ewidencjonowania oraz ruchu obiektów;
- doświadczenie w ewidencjonowaniu i opracowywaniu zbiorów muzealnych lub archiwalnych;
- znajomość zasad bezpieczeństwa i ochrony zbiorów;
- bardzo dobra znajomość standardu zarządzania zbiorami muzealnymi SPECTRUM 4.0;
- biegła obsługa MS Office, w szczególności Excel;
- doświadczenie w obsłudze systemów elektronicznej ewidencji muzealiów lub archiwaliów;
- znajomość jęz. polskiego na poziomie C2;
- znajomość jęz. angielskiego na poziomie min. B2;
- umiejętność pracy samodzielnej oraz pracy w zespole;
- umiejętność planowania i organizowania pracy własnej, samodzielność oraz zaangażowanie w przydzielone zadania;
- dokładność, skrupulatność w wykonywaniu powierzonych obowiązków;
- zdolność adaptacyjna, otwartość na nowe wyzwania;
- motywacja do rozwoju zawodowego poprzez zdobywanie nowych doświadczeń;
- wysoka kultura osobista i wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne (otwartość, komunikatywność).
Mile widziane:
- wykształcenie specjalistyczne podyplomowe w zakresie muzealnictwa, zarządzania kulturą lub archiwistyki;
- znajomość historii i kultury żydowskiej;
- znajomość jęz. hebrajskiego, jidysz, francuskiego lub niemieckiego.
Oferujemy:
- umowę o pracę w wymiarze pełnego etatu;
- możliwość pracy zdalnej przez minimum 1 dzień w tygodniu;
- pracę w zaangażowanym, zmotywowanym i wspierającym zespole;
- możliwość rozwoju zawodowego;
- atrakcyjny pakiet benefitów;
- dogodną lokalizację biura- muzeum w centrum Warszawy.
CV prosimy przesyłać na adres: [email protected] do 21.07.2025 r.
W tytule wiadomości proszę podać nr referencyjny: DZ/SI
Jesteśmy pracodawcą otwartym na różnorodność. Osoby ze szczególnymi potrzebami prosimy o wskazanie w CV preferowanej formy komunikacji.
Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi na podstawie przesłanych aplikacji kandydatkami/kandydatami.
Podczas pierwszej rozmowy rekrutacyjnej udzielamy informacji na temat poziomu wynagrodzenia na danym stanowisku.
Prosimy o umieszczenie w zgłoszeniach klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych, prowadzonych zarówno obecnie, jak też w przyszłości. Zgoda została wyrażona przeze mnie w trybie zapisów art. 7 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego RODO”.