„Mocni w promocji” – wersja drukowana tylko za 20 zł Do wyczerpania nakładu poradnika. Zamów tutaj >
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
02-361 Warszawa ul. Przemyska 11
Ogłasza nabór na wolne stanowisko pomocnicze
Asystent rodziny lub Starszy asystent rodziny
(odpowiednio do kwalifikacji, stażu i doświadczenia zawodowego)
Wymiar etatu – 1 etat - umowa o pracę
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:
· Opracowanie i realizacja planu pracy z rodzinami przeżywającymi trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych.
· Praca na rzecz rodzin i udzielanie im pomocy w poprawie ich sytuacji życiowej tj. m.in.
w rozwiązywaniu problemów socjalnych, zdrowotnych, psychologicznych, rozwijaniu umiejętności wychowawczych, społecznych, prowadzenia gospodarstwa domowego oraz pomoc w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, w poszukiwaniu i utrzymaniu pracy. Wspieranie aktywności społecznej rodzin.
· Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin. Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności przez udział w zajęciach psycho-edukacyjnych.
· Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
· Sporządzanie na wniosek Sądu, opinii o rodzinie i jej członkach.
· Współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym lub grupą roboczą dot. przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami.
· Organizowanie i prowadzenie wspierających, aktywizujących i edukacyjnych form pracy na rzecz rodzin.
· Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz właściwymi organizacjami pozarządowymi na rzecz dziecka i rodziny.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku :
Miejsce pracy:
Praca w budynku Ośrodka oraz na terenie Dzielnicy Ochota (w domach klientów Ośrodka, wizyty w placówkach i instytucjach, w miejscach niedostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami). Praca w systemie zadaniowego czasu pracy. Bezpieczne warunki pracy. Ciągi komunikacyjne dostosowane do poruszania się wózkiem inwalidzkim. Do budynku umożliwiony wjazd wózkiem inwalidzkim. Lokal nie jest dostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Toalety nie dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Stanowisko pracy:
Związane z kontaktem z klientami pomocy społecznej, obsługą komputera oraz innych urządzeń biurowych, przemieszczaniem się wewnątrz i na zewnątrz budynku oraz rozmowami telefonicznymi. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.
Wymagania niezbędne:
· obywatelstwo polskie,
· niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
· nieposzlakowana opinia
· posiadanie wykształcenia dla asystenta rodziny:
· - średnie uprawniającego do wykonywania zawodu zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, doświadczenie zawodowe min. 3 lata, staż pracy 5 lat
- wyższe uprawniającego do wykonywania zawodu zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, doświadczenie zawodowe min. 3 lata, staż pracy 2 lata
posiadanie wykształcenia dla starszego asystenta rodziny:
średnie uprawniającego do wykonywania zawodu zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, doświadczenie zawodowe min. 5 lat, staż pracy 8 lat
wyższe uprawniającego do wykonywania zawodu zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, doświadczenie zawodowe min. 5 lat, staż pracy 5 lat
· Znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych
· znajomość ogólnych zagadnień metodologii pracy asystenta rodziny,
· znajomość pakietu biurowego MS Office (Word, Excel)
Wymagania dodatkowe:
· doświadczenie w zawodzie asystenta rodziny (pracy z dzieckiem lub rodziną)
· odpowiedzialność, sumienność, systematyczność, komunikatywność, samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, łatwość nawiązywania kontaktów, odporność na sytuacje stresowe, umiejętność pracy w zespole
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty i oświadczenia
· curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
· kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
· kopie świadectw pracy dokumentujące wymagany staż pracy w lub zaświadczenie o zatrudnieniu-zawierające okres zatrudnienia – w przypadku pozostawania w zatrudnieniu
· podpisane odręcznie oświadczenie (do pobrania w załączeniu)
· oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby prowadzonej rekrutacji - podpisane odręczne (do pobrania w załączeniu)
· osoba wybrana do zatrudnienia zobowiązana będzie do przedstawienia oryginału aktualnego zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
· osoba wybrana do zatrudnienia będzie podlegała weryfikacji w Rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym
Uprzejmie informujemy, iż Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów:
na adres email- [email protected]
ePUAP
w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy 02-104 Warszawa ul. Skorochód-Majewskiego 3
z dopiskiem na kopercie: „Asystent rodziny”
Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na w/w adresy w terminie
do dnia 19.09.2025 r.
Informujemy, że w Ośrodku Pomocy Społecznej Dzielnicy Ochota m. st. Warszawy została wprowadzona
Procedura zgłoszeń wewnętrznych na stronie opsochota.bip.warszawa.pl
Informujemy, iż zastrzegamy sobie prawo do zaproszenia na rozmowę wybranych kandydatów
Oferty odrzucone – w przypadku ich nieodebrania przez kandydata po upływie 3 miesięcy zostaną komisyjnie zniszczone