Ogłoszenia - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Jak korzystać ze zdjęć dorosłych i dzieci?  Praktyczne zasady i wskazówki dla organizacji. Zapisz się na webinar >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Lider Merytoryczny w Programie Peer Support (Bydgoszcz i okolice) | pół etatu

6 października 2025 12:04
Reklama
Reklama

Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej” poszukuje zaangażowanej i doświadczonej osoby na stanowisko Lidera/Liderki Merytorycznego/Merytorycznej, która dołączy do naszego zespołu i wesprze realizację innowacyjnego Projektu pn.: ,,Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer support)” nr FERS.05.01-IZ.00-0088/24 dofinansowanego z Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027. 

Realizujemy projekt we współpracy z placówkami oświatowymi w całej Polsce, a Twoją rolą będzie merytoryczna opieka nad szkołami w Twoim regionie, wspieranie ich w skutecznym wdrażaniu Metody peer support i budowanie lokalnej sieci współpracy. 

Stanowisko: Lider/Liderka Merytoryczny/a Programu Peer Support 

Miejsce pracy: Bydgoszcz i województwo kujawsko-pomorskie

Wymiar czasu pracy: 

  • Pół etatu (opieka nad ok. 18 placówkami: lista placówek: http://bit.ly/4hgHOi5)

Wynagrodzenie: 6 282,5 zł brutto 

Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony (do czerwca 2028) 

Tryb pracy: Praca zdalna z regularnymi wizytami w placówkach (1 wizyta stacjonarna w każdej placówce raz na 3 miesiące). 

Twój zakres obowiązków:  Jako Lider/Liderka Merytoryczny/a będziesz kluczową osobą wspierającą szkoły w Twoim regionie w wdrożeniu pilotażu Metody Peer Support. Szacowany czas pracy na jedną placówkę to 3 godziny miesięcznie. 

Główne zadania: 
1. Wsparcie merytoryczne i wdrożeniowe: 

  • Wsparcie placówek w procesie naboru uczniów i uczennic do roli schoolworkerów oraz dalszym wdrożeniu młodzieży do pełnienia tej roli.
  • Mentorskie towarzyszenie placówkom w merytorycznym wdrażaniu programu, m.in. przez prowadzenie warsztatów, szkoleń, spotkań, konsultacji dla Koordynatorów Szkolnych.
  • Coachingowe wsparcie dla Koordynatorów Szkolnych.
  • Monitorowanie ewentualnych ryzyk realizacji wdrożenia w placówce oraz opracowywanie i realizowanie wspólnie z ekspertami merytorycznymi w Projekcie procedury przeciwdziałania i reagowania na pojawiające się wyzwania projektowe.
  • Merytoryczne opracowanie wniosków z raportów końcowych złożonych przez szkoły, będące pod opieką Lidera Merytorycznego.

2. Prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych na temat Metody: 

  • Wsparcie Koordynatorów Szkolnych w prowadzeniu warsztatów dla Schoolworkerów.
  • Prowadzenie warsztatów dla rad pedagogicznych i dyrektorów szkół.
  • Aktywny udział w działaniach informacyjnych skierowanych do rodziców i opiekunów prawnych uczniów.

3. Budowanie sieci współpracy: 

  • Moderowanie grup sieciujących dla Koordynatorów Szkolnych.
  • Moderowanie regionalnej sieci współpracy z podmiotami w otoczeniu lokalnym placówek wdrażających Projekt.

4. Działania dodatkowe (rozwój programu w regionie): 

  • Aktywna promocja Metody Peer Support w środowisku lokalnym.
  • Inicjowanie i organizowanie warsztatów, konsultacji, webinarów angażujących lokalnych partnerów (m.in. ośrodki Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży, Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne) we wdrożenie i upowszechnianie metody.

Lider zobowiązany jest też do udziału w spotkaniach Grupy Liderów Merytorycznych (2 spotkania w miesiącu, łącznie ok. 2 godziny) oraz do proponowania modyfikacji do brzmienia Metody opracowywanej w ramach projektu, wynikających z informacji zwrotnych udzielanych przez Koordynatorów Szkolnych. 

Nasze wymagania: 

Poszukujemy osoby, która posiada pasję do pracy z młodzieżą oraz doświadczenie we współpracy z systemem oświaty. Kandydat/Kandydatka musi spełniać ŁĄCZNIE wszystkie poniższe warunki: 

Wykształcenie: Wykształcenie wyższe w zakresie psychologii, pedagogiki, socjologii lub kierunków pokrewnych, LUB wykształcenie wyższe na innych kierunkach, uzupełnione studiami podyplomowymi lub kursami doskonalenia zawodowego w zakresie psychologii, pedagogiki i/lub suicydologii. 
Doświadczenie w pracy z młodzieżą: Co najmniej 3 lata udokumentowanego doświadczenia w pracy z młodzieżą, nabytego w różnych formach (np. praca indywidualna, grupowa, warsztatowa, w ramach edukacji formalnej lub pozaformalnej). 
Doświadczenie we współpracy z oświatą: Co najmniej 3 lata doświadczenia we współpracy z placówkami systemu oświaty w roli szkoleniowca, trenera, metodyka lub na innym, pokrewnym stanowisku. 

Cechy i umiejętności, które pozwolą Ci odnieść sukces na tym stanowisku: 

  • Doskonała komunikacja i zdolności mediacyjne pozwalające na budowanie porozumienia między wszystkimi stronami zaangażowanymi w program.
  • Umiejętność skutecznej współpracy w złożonym środowisku, obejmującym kadrę pedagogiczną, rodziców, uczniów oraz partnerów instytucjonalnych.
  • Praktyczna znajomość przepisów prawa oświatowego i regulacji dotyczących systemu wsparcia młodzieży.
  • Głęboka empatia i autentyczne zaangażowanie w poprawę dobrostanu młodych ludzi, połączone z wrażliwością na ich problemy, takie jak presja szkolna, wykluczenie czy kryzysy psychiczne.
  • Otwartość i gotowość do ciągłego uczenia się i aktualizowania warsztatu pracy w odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby młodzieży.

Oferujemy:  

  • Szkolenie wdrażające, pozwalające na merytoryczne przygotowanie się do pracy Lidera Merytorycznego w Projekcie.
  • Stałe wsparcie ze strony kadry merytorycznej i administracyjnej Projektu.
  • Elastyczną formę zatrudnienia i możliwość pracy w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin. Pracę w modelu hybrydowym, łączącą zadania zdalne ze spotkaniami w terenie.
  • Możliwość ciągłego rozwoju zawodowego w obszarze mentoringu, coachingu i wdrażania innowacyjnych metod pracy.
  • Niezbędne narzędzia do pracy. Jak aplikować?

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie swojego CV wraz z formularzem rekrutacyjnym (http://bit.ly/4nKXLzv) na adres e-mail: [email protected]. Wszelkich informacji w sprawie ogłoszenia udziela Aleksandra Wzorek: +48 667 886 380 

Prosimy o dołączenie w CV klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).” 

Termin nadsyłania zgłoszeń: 14.10.2025 

Instytut Edukacji Pozytywnej zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi kandydatami i wcześniejszego zakończenia rekrutacji. 

Projekt „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer support)” jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet FERS.05 Innowacje społeczne, Działanie 05.01 Innowacje społeczne przez Lidera – Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w partnerstwie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Fundacją „Instytut Edukacji Pozytywnej”.

Dane kontaktowe
Ogłoszeniodawca:
Instytut Edukacji Pozytywnej
Imię i nazwisko:
Aleksandra Wzorek
Strona internetowa:
https://instytutep.pl/
E-mail:
Pokaż
Telefon:
Pokaż
Ważność ogłoszenia: od 6 października 2025 do 13 października 2025
Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść ogłoszeń.