Jak korzystać ze zdjęć dorosłych i dzieci? Praktyczne zasady i wskazówki dla organizacji. Zapisz się na webinar >
Lider Merytoryczny w Programie Peer Support (Zachodniopomorskie) | pół etatu
nie musimy polegać na reklamach.
Dziękujemy!
Fundacja „Instytut Edukacji Pozytywnej” poszukuje zaangażowanej i doświadczonej osoby na stanowisko Lidera/Liderki Merytorycznego/Merytorycznej, która dołączy do naszego zespołu i wesprze realizację innowacyjnego Projektu pn.: ,,Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer support)” nr FERS.05.01-IZ.00-0088/24 dofinansowanego z Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
Realizujemy projekt we współpracy z placówkami oświatowymi w całej Polsce, a Twoją rolą będzie merytoryczna opieka nad szkołami w Twoim regionie, wspieranie ich w skutecznym wdrażaniu Metody peer support i budowanie lokalnej sieci współpracy.
Stanowisko: Lider/Liderka Merytoryczny/a Programu Peer Support
Miejsce pracy: Szczecin i woj. zachodniopomorskie
Wymiar czasu pracy:
- Pół etatu (opieka nad ok. 16 placówkami: lista placówek: http://bit.ly/4mUexLh)
Wynagrodzenie: 6 282,5 zł brutto
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony (do czerwca 2028)
Tryb pracy: Praca zdalna z regularnymi wizytami w placówkach (1 wizyta stacjonarna w każdej placówce raz na 3 miesiące).
Twój zakres obowiązków: Jako Lider/Liderka Merytoryczny/a będziesz kluczową osobą wspierającą szkoły w Twoim regionie w wdrożeniu pilotażu Metody Peer Support. Szacowany czas pracy na jedną placówkę to 3 godziny miesięcznie.
Główne zadania:
1. Wsparcie merytoryczne i wdrożeniowe:
- Wsparcie placówek w procesie naboru uczniów i uczennic do roli schoolworkerów oraz dalszym wdrożeniu młodzieży do pełnienia tej roli.
- Mentorskie towarzyszenie placówkom w merytorycznym wdrażaniu programu, m.in. przez prowadzenie warsztatów, szkoleń, spotkań, konsultacji dla Koordynatorów Szkolnych.
- Coachingowe wsparcie dla Koordynatorów Szkolnych.
- Monitorowanie ewentualnych ryzyk realizacji wdrożenia w placówce oraz opracowywanie i realizowanie wspólnie z ekspertami merytorycznymi w Projekcie procedury przeciwdziałania i reagowania na pojawiające się wyzwania projektowe.
- Merytoryczne opracowanie wniosków z raportów końcowych złożonych przez szkoły, będące pod opieką Lidera Merytorycznego.
2. Prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych na temat Metody:
- Wsparcie Koordynatorów Szkolnych w prowadzeniu warsztatów dla Schoolworkerów.
- Prowadzenie warsztatów dla rad pedagogicznych i dyrektorów szkół.
- Aktywny udział w działaniach informacyjnych skierowanych do rodziców i opiekunów prawnych uczniów.
3. Budowanie sieci współpracy:
- Moderowanie grup sieciujących dla Koordynatorów Szkolnych.
- Moderowanie regionalnej sieci współpracy z podmiotami w otoczeniu lokalnym placówek wdrażających Projekt.
4. Działania dodatkowe (rozwój programu w regionie):
- Aktywna promocja Metody Peer Support w środowisku lokalnym.
- Inicjowanie i organizowanie warsztatów, konsultacji, webinarów angażujących lokalnych partnerów (m.in. ośrodki Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży, Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne) we wdrożenie i upowszechnianie metody.
Lider zobowiązany jest też do udziału w spotkaniach Grupy Liderów Merytorycznych (2 spotkania w miesiącu, łącznie ok. 2 godziny) oraz do proponowania modyfikacji do brzmienia Metody opracowywanej w ramach projektu, wynikających z informacji zwrotnych udzielanych przez Koordynatorów Szkolnych.
Nasze wymagania:
Poszukujemy osoby, która posiada pasję do pracy z młodzieżą oraz doświadczenie we współpracy z systemem oświaty. Kandydat/Kandydatka musi spełniać ŁĄCZNIE wszystkie poniższe warunki:
Wykształcenie: Wykształcenie wyższe w zakresie psychologii, pedagogiki, socjologii lub kierunków pokrewnych, LUB wykształcenie wyższe na innych kierunkach, uzupełnione studiami podyplomowymi lub kursami doskonalenia zawodowego w zakresie psychologii, pedagogiki i/lub suicydologii.
Doświadczenie w pracy z młodzieżą: Co najmniej 3 lata udokumentowanego doświadczenia w pracy z młodzieżą, nabytego w różnych formach (np. praca indywidualna, grupowa, warsztatowa, w ramach edukacji formalnej lub pozaformalnej).
Doświadczenie we współpracy z oświatą: Co najmniej 3 lata doświadczenia we współpracy z placówkami systemu oświaty w roli szkoleniowca, trenera, metodyka lub na innym, pokrewnym stanowisku.
Cechy i umiejętności, które pozwolą Ci odnieść sukces na tym stanowisku:
- Doskonała komunikacja i zdolności mediacyjne pozwalające na budowanie porozumienia między wszystkimi stronami zaangażowanymi w program.
- Umiejętność skutecznej współpracy w złożonym środowisku, obejmującym kadrę pedagogiczną, rodziców, uczniów oraz partnerów instytucjonalnych.
- Praktyczna znajomość przepisów prawa oświatowego i regulacji dotyczących systemu wsparcia młodzieży.
- Głęboka empatia i autentyczne zaangażowanie w poprawę dobrostanu młodych ludzi, połączone z wrażliwością na ich problemy, takie jak presja szkolna, wykluczenie czy kryzysy psychiczne.
- Otwartość i gotowość do ciągłego uczenia się i aktualizowania warsztatu pracy w odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby młodzieży.
Oferujemy:
- Szkolenie wdrażające, pozwalające na merytoryczne przygotowanie się do pracy Lidera Merytorycznego w Projekcie.
- Stałe wsparcie ze strony kadry merytorycznej i administracyjnej Projektu.
- Elastyczną formę zatrudnienia i możliwość pracy w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin. Pracę w modelu hybrydowym, łączącą zadania zdalne ze spotkaniami w terenie.
- Możliwość ciągłego rozwoju zawodowego w obszarze mentoringu, coachingu i wdrażania innowacyjnych metod pracy.
- Niezbędne narzędzia do pracy. Jak aplikować?
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie swojego CV wraz z formularzem rekrutacyjnym (http://bit.ly/4nKXLzv) na adres e-mail: [email protected]. Wszelkich informacji w sprawie ogłoszenia udziela Aleksandra Wzorek: +48 667 886 380
Prosimy o dołączenie w CV klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”
Termin nadsyłania zgłoszeń: 14.10.2025
Instytut Edukacji Pozytywnej zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi kandydatami i wcześniejszego zakończenia rekrutacji.
Projekt „Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer support)” jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS), Priorytet FERS.05 Innowacje społeczne, Działanie 05.01 Innowacje społeczne przez Lidera – Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w partnerstwie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Fundacją „Instytut Edukacji Pozytywnej”.