Reklamuj się w ngo.pl – tu są Twoi odbiorcy! Baner, mailing, newsletter, artykuł promowany. Sprawdź >
Główny specjalista/ Główna specjalistka ds. księgowości i rozliczania projektów
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. W Instytucie pracuje około 380 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie. Zatrudniamy socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów i politologów. Nasi pracownicy to w większości wybitni specjaliści w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe obejmujące prace badawcze i wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
Aktualnie Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, poszukuje na stanowisko:
Główny specjalista/ Główna specjalistka ds. księgowości i rozliczania projektów
Nr ref.: IBE PIB/ZFSP/246/Główny specjalista ds. księgowości i rozliczania projektów/1411/2025/BIP
Wymiar etatu: 1,0 (pełny etat)
Miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB (praca stacjonarna)
Zakres obowiązków:
- rzetelna kontrola pod względem formalno-rachunkowym dokumentów księgowych, w tym dotyczących danego projektu oraz ocena kwalifikowalności wydatków;
- dbałość o prawidłowy i terminowy obieg dokumentów zgodnie z wewnętrznymi procedurami Instytutu;
- dekretacja i księgowanie dokumentów kosztowych, wyciągów bankowych, delegacji krajowych i zagranicznych oraz innych dokumentów księgowych (w tym walutowych: dot. importu usług i WNT);
- wystawianie oraz księgowanie faktur sprzedaży i not obciążeniowych;
- uzgadnianie rozliczeń rozrachunków;
- analiza kont księgowych związanych z projektem, w tym potwierdzanie przychodów i kosztów do celów sprawozdawczych, uzgadnianie kont rozrachunkowych;
- monitorowanie realizacji projektów finansowanych, w tym projektów w ramach EFS+ (FERS);
- współpraca z zespołem kadr i projektowym, w szczególności z opiekunem projektu oraz bezpośrednia współpraca z osobami realizującymi projekt;
- przygotowywanie wniosków o płatność w części finansowej z wykorzystaniem systemu CST2021 oraz nadzór nad postępem finansowym projektu;
- przygotowanie niezbędnej dokumentacji związanej z realizacją oraz rozliczaniem projektów dla kontroli prowadzonych przez Instytucje Pośredniczące oraz Zarządzające;
- udział w czynnościach związanych z kontrolą i audytami projektów;
- naliczanie i księgowanie amortyzacji, księgowanie OT, LT i in. dokumentów związanych z ewidencją środków trwałych;
- analiza poprawności wprowadzania danych finansowych w systemie finansowo-księgowym
- (weryfikacja zapisów na kontach księgowych);
- udział w czynnościach związanych z zamykaniem miesiąca/roku;
- udział w opracowywaniu procedur i instrukcji podatkowo-księgowych;
- sporządzanie sprawozdań, analiz, raportów i zestawień na potrzeby wewnętrzne;
- obsługa programu finansowo-księgowego SAGE Symfonia oraz systemu teleinformatycznego CST2021;
- udział przy czynnościach związanych z zamknięciem miesiąca.
Wymagania wobec kandydatów i kandydatek:
- wykształcenie wyższe kierunkowe: ekonomia / finanse / rachunkowość / administracja;
- co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w dziale księgowości;
- znajomość obsługi programu finansowo-księgowego (mile widziana FK Symfonia) oraz systemu teleinformatycznego CST2021;
- znajomość ustawy o rachunkowości oraz regulacji podatkowych;
- praktyczna wiedza z zakresu księgowości i finansów;
- znajomości dokumentów, procedur i szczegółowych wytycznych niezbędnych do prawidłowej realizacji i rozliczania projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych (środki publiczne krajowe i europejskie);
- praktyczna wiedza na temat programów operacyjnych na lata 2021-2027, znajomość wytycznych i dokumentów określających zasady realizacji projektów w ramach EFS+;
- chęć podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- praktyczna znajomość i obsługa pakietu Ms Office (Word, Excel, PowerPoint itd.);
- zdolność do odnajdywania i interpretowania przepisów oraz ustaw;
- umiejętność i chęć szybkiego uczenia się oraz otwartość na nowe doświadczenia;
- gotowość do uczenia się i aktualizacji wiedzy (chęć podnoszenia kwalifikacji zawodowych);
- terminowość w wykonywaniu zadań;
- odporność na stres oraz umiejętność pracy pod presją czasu;
- dokładność, skrupulatność, otwartość;
- umiejętności komunikacyjne i umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- odpowiedzialność, samodzielność, i systematyczność;
- zaangażowanie w wykonywaną pracę;
- umiejętność samodzielnego pracy;
- wysoka kultura osobista.
Oferujemy:
- pakiet benefitów, tj. karta Medicover Sport, ZFŚS;
- możliwość korzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego oraz prywatnej opieki medycznej;
- bezpłatny parking dla pracowników;
- pracę w zespole dzielącym się wiedzą;
- zatrudnienie w instytucie badawczym o długiej tradycji i bogatym doświadczeniu.
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie na umowę o pracę;
- umowa na 3-miesięczny okres próbny (kolejna umowa na czas określony);
- miejsce wykonywania pracy: siedziba IBE PIB (praca stacjonarna);
- wymiar etatu: 1,0 (pełny etat);
- system czasu pracy: podstawowy.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz opcjonalnie listu motywacyjnego w terminie do 12.12.2025 r. poprzez link:
Informujemy, że skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi kandydatami i kandydatkami.
W przypadku wyboru kandydata do zatrudnienia zastrzegamy sobie prawo do wcześniejszego zakończenia procesu rekrutacji.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy realizuje politykę równych szans w zatrudnieniu.
Informacje RODO znajdują się na naszej stronie internetowej RODO IBE PIB
Informujemy, że w IBE PIB obowiązuje wewnętrzna procedura zgłoszeń naruszenia prawa PROCEDURA ZGŁOSZEŃ.
Informujemy, że w IBE PIB wprowadzono STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH