Czy Twoja organizacja ma szansę na status OPP? Zrób szybki test. Sprawdź >
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO PRACOWNIKA SOCJALNEGO/STARSZEGO PRACOWNIKA
SOCJALNEGO/SPECJALISTY PRACY SOCJALNEJ/STARSZEGO SPECJALISTY PRACY SOCJALNEJ
W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W PIASTOWIE
(odpowiednio do kwalifikacji, stażu i doświadczenia zawodowego)
Forma zatrudnienia: umowa o pracę na okres próbny z możliwością dalszego przedłużenia, w pełnym
wymiarze tj. 40 godzin tygodniowo – 1 etat.
Miejsce zatrudnienia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Piastowie, ul. Wysockiego 1.
Informacja o warunkach pracy:
1. Bezpośredni kontakt z klientem.
2. Praca w środowisku.
3. Praca biurowa z obsługą komputera.
Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: styczeń 2026 r.
NIEZBĘDNE WYMAGANIA OD KANDYDATÓW:
1. Wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodne z art. 116 oraz
art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej:
Zgodnie z art.116 ustawy o pomocy społecznej pracownikiem socjalnym może być osoba, która
spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1) posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;
2) ukończyła studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej;
3) do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu
pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
a) pedagogika,
b) pedagogika specjalna,
c) politologia,
d) polityka społeczna,
e) psychologia,
f) socjologia,
g) nauki o rodzinie;
4) ukończyła studia podyplomowe z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni
realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim
ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3.
Zgodnie z art.156 ustawy o pomocy społecznej :
Art. 156. 1. Osoby, które przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy były zatrudnione na
stanowisku pracownika socjalnego na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują
uprawnienia do wykonywania zawodu.
1a. Osoby, które przed dniem 1 maja 2004 r. ukończyły studia wyższe na kierunkach: pedagogika,
psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne lub socjologia, mogą wykonywać zawód
pracownika socjalnego.
2. Osoby kierujące placówkami opiekuńczo-wychowawczymi i ośrodkami adopcyjno-opiekuńczymi
powinny ukończyć specjalizację nie później niż do końca 2005 r.; osobom tym zalicza się staż pracy
w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych.
3. Osoby, które w okresie 3,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy ukończą studia wyższe
magisterskie na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia, mogą wykonywać
zawód pracownika socjalnego.
3a. Osoby, które przed dniem 1 maja 2004 r. rozpoczęły studia wyższe licencjackie lub wyższe
magisterskie na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia, po uzyskaniu
dyplomu ukończenia tych studiów mogą wykonywać zawód pracownika socjalnego.
4. Osoby zatrudnione przed dniem wejścia w życie ustawy na stanowisku aspiranta pracy socjalnej,
które w okresie 3,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy ukończą studia wyższe na kierunkach:
pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia i uzyskają tytuł licencjata, mogą wykonywać
zawód pracownika socjalnego.
5. Osoby zatrudnione przed dniem wejścia w życie ustawy na stanowisku aspiranta pracy socjalnej,
które w okresie 5,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy ukończą studia wyższe magisterskie na
kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia, mogą wykonywać zawód
pracownika socjalnego.
2. Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.
3. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
4. Brak skazania za prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
6. Nieposzlakowana opinia.
7. Znajomość ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, kodeksu postępowania administracyjnego oraz
uregulowań prawnych dotyczących ochrony danych osobowych.
DODATKOWE WYMAGANIA OD KANDYDATÓW:
1) umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem;
2) umiejętność skutecznej komunikacji oraz dobrego radzenia sobie w sytuacjach z trudnym klientem;
3) obowiązkowość, odpowiedzialność;
4) umiejętność obsługi komputera;
5) umiejętność przygotowywania wniosków projektowych;
6) znajomość programu POMOST;
7) prawo jazdy kat B.
ZAKRES PRACY:
1) rozpoznawanie, ocena i analiza potrzeb mieszkańców w zakresie pomocy społecznej;
2) przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania rodziny oraz
wnioskowanie na tej podstawie o pomoc dla zainteresowanych;
3) świadczenie pracy socjalnej w środowisku;
4) udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach
i dostępnych formach pomocy;
5) współpraca z instytucjami rządowymi, samorządowymi, organizacjami pozarządowymi oraz innymi
instytucjami, których działalność wspiera formy pomocy udzielanej klientom pomocy społecznej;
6) opracowywanie planów pomocy, w tym związanych z realizacją zadań określonych w kontrakcie
socjalnym;
7) realizacja zadań wynikających z odrębnych przepisów zawierających delegację dla pracowników
socjalnych;
8) prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
9) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;
10) opracowywanie danych statystycznych dotyczących pomocy społecznej, terminowość sporządzania
sprawozdań;
11) sporządzanie list wypłat dla świadczeniobiorców;
12) obsługa programu komputerowego POMOST;
13) prowadzenie procedury Niebieskiej Karty i dokumentacji w tym zakresie oraz udział w grupach
diagnostyczno- pomocowych z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej;
14) prowadzenie postępowań w sprawach umieszczania i ustalania odpłatności za pobyt w ośrodkach
wsparcia – schroniska dla bezdomnych, ŚDS;
15) udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych
osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie
rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby
życiowe;
16) opracowywanie i realizowanie projektów współfinansowanych z funduszy pomocowych, środków
krajowych i unijnych oraz grantów;
17) kierowanie osób do poradnictwa specjalistycznego w zakresie zatrudnienia i bezrobocia,
niepełnosprawności, osób starszych oraz poradnictwa specjalistów dla klientów Ośrodka;
18) współpraca z organizacjami pozarządowymi i instytucjami, których działalność uzupełnia bądź
wspiera formy pomocy udzielanej przez Ośrodek;
19) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy, upowszechnianie informacji o usługach poradnictwa
zawodowego i o szkoleniach oraz organizowaniu staży zawodowych;
20) ustalanie prawa do świadczeń zdrowotnych;
21) współpraca z innymi pracownikami Ośrodka.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1) CV, list motywacyjny,
2) wypełniony kwesonariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1),
3) kserokopie świadectw pracy lub inne dokumenty potwierdzające zatrudnienie,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (świadectwa, dyplomy), ewentualnie inne
dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia
potwierdzające ukończone kursy, szkolenia),
5) klauzula informacyjna RODO,
6) oświadczenie kandydata, że:
a) posiada obywatelstwo polskie;
b) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
c) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) kandydat przed zatrudnieniem zobowiązany będzie do dostarczenia zaświadczenia o niekaralności
z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) oraz z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;
e) posiada stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na ww. stanowisku oraz na obsługę
stanowiska ekranowego.
Wszystkie wymagane dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres: Miejski Ośrodek Pomocy
Społecznej w Piastowie, ul. Wysockiego 1, 05-820 Piastów, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na
stanowisko Pracownik socjalny/Starszy pracownik socjalny/Specjalista pracy socjalnej/Starszy specjalista
pracy socjalnej” – w nieprzekraczalnym terminie do 28 listopada 2025r. do godziny 16.00 (decyduje data
faktycznego wpływu do MOPS).
Nie przyjmuje się dokumentów drogą elektroniczną.
POZOSTAŁE INFORMACJE:
1. Oferty, które wpłyną po terminie lub nie spełniające formalnych wymogów nie będą rozpatrywane.
2. Wybrane osoby spełniające kryteria formalne zostaną poinformowane telefonicznie o terminie
rozmowy kwalifikacyjnej.
3. Kandydaci, których oferty zostaną odrzucone nie będą informowani.
4. Kierownik MOPS zastrzega sobie prawo zamknięcia rekrutacji bez wyboru kandydata.
5. Kandydaci nie wybrani na stanowisko będą mogli odebrać swoje dokumenty aplikacyjne osobiście
w siedzibie MOPS, w terminie 30 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacji.
6. Dokumenty aplikacyjne odrzucone i nieodebrane przed upływem w/w terminu zostaną zniszczone.
Dodatkowe informacje możliwe do uzyskania pod numerem telefonu 780671897.
Piastów, dnia 06.11.2025 r.
Kierownik Miejskiego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Piastowie
/-/ Danuta Paciorek
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
WOBEC KANDYDATA DO PRACY
W RAMACH PROCESU REKRUTACYJNEGO
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO),
informujemy, że:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Piastowie przy
ul. Wysockiego 1, 05-820 Piastów, Inspektor Ochrony Danych adres e-mail: [email protected]
2. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywać się będzie na podstawie:
i. art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy w celu związanym z ubieganiem się o zatrudnienie w zakresie: imienia
(imion) i nazwiska, danych kontaktowych, daty urodzenia, wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych, przebiegu dotychczasowego zatrudnienia, informacji pozyskanych w oparciu
o treść ustawy o Przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym w celu
realizacji obowiązków w zakresie weryfikacji w rejestrach i potwierdzenia niekaralności, gdy
jest to wymagane;
ii. art. 6 ust. 1 lit. a RODO na podstawie Państwa zgody na przetwarzanie
danych osobowych, w celu realizacji procesu rekrutacyjnego, w zakresie przekazanych
przez Państwa danych innych niż wskazane w podpunkcie i) powyżej;
iii. art. 6 ust. 1 lit. f RODO na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
Administratora jakim jest ustalenie, dochodzenie lub obrona przed ewentualnymi
roszczeniami w zakresie w jakim jest to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony
przed ewentualnymi roszczeniami w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub też
innym postępowaniu pozasądowym.
3. Odbiorcy danych
Państwa dane osobowe są lub mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
a. dostawcom usług zaopatrujących Administratora w rozwiązania
techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające zarządzanie organizacją Administratora,
w tym podmiotom obsługującym systemy teleinformatyczne lub udostępniającym
Administratorowi narzędzia teleinformatyczne (w szczególności dostawcom usług
teleinformatycznych, pocztowych);
b. współpracownikom Administratora w celach związanych
z zatrudnieniem;
c. innym podmiotom i organom, którym Administrator danych jest
zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa.
4. Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego tj. państwa spoza
Europejskiego Obszaru Gospodarczego ani do organizacji międzynarodowej.
5. Okres przechowywania danych osobowych:
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez Administratora do momentu zakończenia
danego procesu rekrutacyjnego.
6. Przysługujące Państwu uprawnienia.
Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii,
prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia danych.
W zakresie w jakim Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, przysługuje
Państwu uprawnienie do jej cofnięcia w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostaje bez
wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem.
7. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego- Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych w sposób i trybie określonym w przepisach dotyczących ochrony
danych osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych osobowych przez
Administratora narusza przepisy RODO.
8. Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie przez Państwa danych osobowych w procesie rekrutacyjnym jest warunkiem wzięcia
udziału w danym procesie rekrutacyjnym. Niepodanie tych danych uniemożliwi wzięcie udziału
w rekrutacji. W pozostałym zakresie, podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie
danych kontaktowych np. numeru telefonu, ułatwi Administratorowi kontakt z Państwem, a tym
samym usprawni proces rekrutacji.
9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:
W stosunku do Państwa danych osobowych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego
podejmowania decyzji, a Państwa dane.